عملکرد زغال دینام کاملاً بر اساس تبدیل الکترومکانیکی انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور به انرژی الکتریکی در قالب جریان متناوب است.
زغال دینام پارس دارای عملکردی فوق العاده می باشد و کیفیت خوبی دارد.
دقیقاً همین دگرگونی است که به اجزای الکتریکی خودرو نیرو می دهد.
زغال دینام خودرو: اجزای تسمه و قرقره
برای عملکرد این قطعه مکانیکی دو قسمت تسمه و قرقره ضروری است.
تسمه برای تبدیل حرکت میل لنگ و سپس انتقال آن به سایر خدمات استفاده می شود، همچنین باتری را شارژ می کند.
قرقره یک دیسک گردان است که انرژی مکانیکی دینام را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و به همراه تسمه امکان انتقال به سایر قسمت های خودرو را فراهم می کند.
زغال دینام های موجود در بازار در حال حاضر فوق العاده بادوام هستند و می توانند تا یک دهه دوام بیاورند.
با این حال، تسمههای محرک مرتبط با موتور میتوانند به سرعت از کار بیفتند و تا زمانی که دینام از کار بیفتد، برق کافی برای باتری تولید نخواهد کرد تا بتواند نیازهای الکتریکی خودرو را برآورده کند.
سپس چراغ اخطار روی داشبورد روشن می شود و در صورت نادیده گرفتن، خودرو از کار می ایستد.
اگر روشن کردن ماشین برایتان سخت است یا باتری جدید به سرعت خالی می شود یا چراغ باتری روی داشبورد روشن می ماند، می توانیم به مشکل دینام فکر کنیم.
همه اینها نشانه های یک نقص است که نیاز به مداخله یک کارگاه دارد.
همانطور که برای هر قسمت از خودرو امکان تعیین قیمت دقیق از قبل وجود ندارد، هزینه این قطعه مکانیکی با توجه به عناصر مختلف متفاوت است.
خودروهای برقی زغال دینام ندارند، در واقع موتورهای احتراق داخلی آنها با موتورهای الکتریکی جایگزین شده است.
زغال دینام بهترین گزینه برای یک وسیله نقلیه الکتریکی نیست.
در واقع دستگاهی که به مبدل DC-DC معروف است، که تمام وظایف یک دینام را با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری های قابل شارژ انجام می دهد، بسیار کارآمدتر و ایمن تر است.