پیاز داغ چیپسی بخورید تا دچار التهاب در ناحیه دهان نشوید

پیاز داغ چیپسی به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند، محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون دریافتند پیاز تند دارای فعالیت ضد پلاکتی قوی است. ترکیبات ارگانوسولفور که تا حد زیادی مسئول طعم و بوی پیاز (و سیر) هستند، فعالیت ضد التهابی و ضد ترومبوز نشان داده‌اند.

تجمع پلاکتی با تصلب شرایین، بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است. نکته: برای کاهش تندی، تیزی یا مزه پیاز خام، آن‌ها را به روشی که می‌خواهید استفاده کنید برش دهید، سپس آن‌ها را در یک کاسه آب یخ قرار دهید تا قبل از آبکشی ۱ تا ۱/۲ ساعت بماند. اگر زمان مناسب است، پیازها را در یک صافی یا الک قرار دهید. حداقل یک دقیقه آب سرد را روی پیازها بمالید.

سبزیجات آلیوم مانند پیاز حاوی سرطان هستند عوامل پیشگیری کننده. به نظر می رسد که اثر محافظتی مربوط به حضور ترکیبات ارگانوسولفور و عمدتاً مشتقات آلیل است که مانع از سرطان زایی در پیش معده، مری، روده بزرگ، غدد پستانی و ریه های حیوانات آزمایشگاهی می شود.

پیاز

مکانیسم های دقیق اثرات پیشگیری از سرطان مشخص نیست، اگرچه چندین فرضیه ارائه شده است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

و بیشتر… مطالعات بر روی فواید سلامتی پیاز و خواص تغذیه‌ای منحصربه‌فرد آن، پیوندهای احتمالی را با مهار زخم معده از طریق از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم سازنده زخم، هلیوباکتر پیلوری، نشان داده‌اند. یک مطالعه اخیر همچنین نشان می دهد که مصرف پیاز با مهار تحلیل استخوان می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

در نهایت، به نظر می رسد که ترکیبات ارگانوسولفور موجود در پیاز فعالیت ضد میکروبی از خود نشان می دهند که ممکن است برخی از مزایای ایمنی مواد غذایی را داشته باشد. تحقیقات برای شناسایی واضح فواید سلامتی ناشی از مصرف پیاز در رژیم غذایی انسان ادامه خواهد یافت.