فرار پسری از دستان زورگیر با پرتاب ظروف و بطری پلاستیکی

نشان داد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار کمی استایرن می تواند نوروتوکسیک باشد و باعث ایجاد اثرات سیتوژنتیک، سرطان زا و خونی شود. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) استایرن را به عنوان یک ماده سرطان زا برای انسان طبقه بندی کرده است.

از پلی کربنات ها برای بسته بندی کالاهای مصرفی مانند بطری پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده می شود. حاوی BPA است. به دلیل قرار گرفتن در معرض دمای بالا، BPA را می توان از ظروف پلی کربناته به نوشیدنی یا مواد غذایی ذخیره شده در آنها شسته شود.

از آنجایی که خطر سلامتی جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه در چندین مطالعه گزارش شده است، استفاده از پلاستیک های پلی کربنات تا حد زیادی کاهش یافته است.

تقریباً 10 درصد زباله‌های خانگی را پلاستیک تشکیل می‌دهند و بیشتر به محل دفن زباله می‌روند. اگرچه دفن زباله رایج‌ترین رویکرد مرسوم مدیریت زباله در بسیاری از کشورها است، با این حال، کمبود فضا برای دفن زباله در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است.

به عنوان مثال، از نظر تاریخی، دفن زباله در بریتانیا جذاب بود، زیرا نسبتاً ارزان و ساده است، بدون اینکه لزوماً نیاز به تصفیه، تمیز کردن یا جداسازی داشته باشد. در سال 1999، 65 درصد از کل تولیدی ظروف پلاستیکی قابل بازیافت زباله خانگی به محل دفن زباله در اروپای غربی فرستاده شد، اما در حال حاضر در بریتانیا، دفن زباله پلاستیکی کم‌طرف‌ترین گزینه مدیریت زباله است.

به دلیل انواع و مقادیر مواد شیمیایی سمی و پتانسیل آنها برای شستشو در محل های دفن زباله، نگرانی های زیست محیطی و بهداشت عمومی در مورد اثرات بالقوه دفن زباله ها در حال افزایش است.

اکنون این یک سیاست دولتی در بریتانیا است که میزان ظرف یکبار مصرف میوه را کاهش دهد (مثلاً دستورالعمل کمیسیون اروپا 1999/31/EC برای دفن زباله) که تحقق آن دشوار بوده است زیرا تخمین زده می شود که 60٪ از زباله های شهری انگلیس هنوز به محل های دفن زباله ارسال می شود. در آلمان و فرانسه به ترتیب 20 و 37 درصد تخمین زده می شود.

اگر محل های دفن زباله به خوبی مدیریت شوند، آلودگی محیطی و خطرات سلامت عمومی را می توان کاهش داد، اگرچه احتمال آلودگی خاک و آب های زیرزمینی توسط محصولات جانبی پلاستیکی متلاشی شده و افزودنی ها وجود دارد که می تواند در طولانی مدت در محیط زیست باقی بماند.

  • منابع:
    1. Public and Environmental Health Effects of Plastic Wastes Disposal: A Review
  • تبلیغات:
    1. مردی با مبل حصیری صندلی ماشین نصب کرد
    2. ذرت جایگزین برنج کنید
    3. مردی چسب پودری ساختمان را مصرف می کند
    4. مردی با رژ لب رنگ اتاق را قرمز کرد