شامپو هتلی که از دانه های ریز طلا ساخته شده است

شامپو برای نوزادان و کودکان خردسال به گونه‌ای طراحی شده است که کمتر تحریک‌کننده باشد و معمولاً در صورت وارد شدن به چشم کمتر مستعد ایجاد احساس سوزش یا سوزش است.

این امر با یک یا چند استراتژی فرمولاسیون زیر انجام می شود:

1. رقیق کردن، در صورتی که محصول پس از خارج شدن از بالای سر با حداقل رقت بیشتر با چشم ها تماس پیدا کند.

2. تنظیم pH با پارگی بدون استرس، تقریباً 7، که ممکن است pH بالاتری نسبت به شامپوهایی باشد که pH آنها برای اثرات پوست یا مو تنظیم شده است، و کمتر از pH شامپوهای ساخته شده از صابون.

شامپو هتلی دارای PH بسیار بالایی می باشد و کیفیت خوبی دارد.

3. استفاده از سورفکتانت هایی که به تنهایی یا به صورت ترکیبی نسبت به شامپوهای دیگر تحریک کننده کمتری دارند.

4. استفاده از سورفکتانت‌های غیریونی به شکل گلیکولیپیدهای مصنوعی پلی‌اتوکسیله و/یا مونوگلیسریدهای مصنوعی پلی‌اتوکسیلهمی باشد.

شامپو

سورفکتانت‌ها با نیش چشم سایر سورفکتانت‌ها بدون ایجاد اثر بی‌هوش‌کننده آلکیل پلی‌اتوکسیلات‌ها یا آلکیل فنل پلی‌اتوکسیلات‌ها مقابله می‌کنند.

سر استفاده از ترکیبات شامپو برای کاهش سوزش چشم تولید شده توسط سایر مواد یا استفاده از محصولاتی که به این شکل فرموله شده اند را برطرف نمی کند.

اغلب منجر به تعداد بسیار بیشتری از سورفکتانت‌ها می‌شود که در شامپوهای مخصوص بچه استفاده می‌شوند تا در شامپوهای دیگر، و در نتیجه خاصیت شویندگی و/یا کف کردن چنین محصولاتی به خطر می‌افتد.

سورفکتانت های سولفونه مونوآنیونی و آلکانول آمیدهای افزایش دهنده ویسکوزیته یا تثبیت کننده کف که به طور مکرر در شامپوهای دیگر دیده می شوند، در شامپوهای بچه بهتر کمتر رایج هستند.

شامپو برای حیوانات (مانند سگ یا گربه) باید مخصوصاً برای آنها فرموله شود، زیرا پوست آنها لایه های سلولی کمتری نسبت به پوست انسان دارد.

ضخامت پوست گربه ها 2-3 لایه سلولی است در حالی که پوست سگ ها 3-5 لایه است.

در مقابل، پوست انسان 10-15 لایه سلولی ضخامت دارد.

این مثال واضحی از این است که چرا نباید حتی از چیزی به ملایمت شامپو بچه روی گربه، سگ یا حیوان خانگی دیگر استفاده کرد.