سوپ نخود پاییزی

نخود تازه مترادف بهار برای جوانی و تازگی است اما برای سال‌ها، آن‌ها خیلی کوچک بودند و در دسترس بودنشان در فصل خیلی کوتاه بود  و در بیشتر بازارها اهمیت نداشتند.

برای مدت طولانی نخود آبگوشتی سبز را عمدتاً به عنوان گلبول های قهوه ای زیتونی و شورشی که از قوطی ها بیرون می آمدند و بدون مراقبت روی سینی های کافه تریا پرت می شدند، فکر می کردم.

اولین تصوری که داشتم مبنی بر اینکه می توان نخود قرمز ۱۴۰۱ را در حالت بکر و رویشی اش خرید، حدود 15 سال پیش در بازار یک کشاورز بود، جایی که دسته هایی از شاخه های نخود را برای فروش دیدم.

دوقلویی، رشته های دنباله دار و رنگ درخشان آنها مرا مسحور کرد، اما معلوم شد که کمی بالغ هستند.

یک ساعت نشستم و سلولز را جویده و نخ های درشت را از دندانم بیرون آوردم و چیزی کمتر از بهاری احساس کردم.

زمانه تغییر کرد، بازارها رشد کردند، و من ناگهان متوجه شدم که یک خریدار هوشیار در مکان مناسب واقعاً می تواند حداقل برای یک فصل کوتاه در ماه آوریل نخود کرمانشاه تازه را در غلاف بخرد.

بلافاصله، تصویری از سوپ نخود در ذهنم ظاهر شد نه سوپ نخود پاییزی شما، سوپ با استخوان ژامبون بزرگ و سبزیجات ریشه‌ای که از غروب آفتاب تا غروب آفتاب می‌جوشانید و در دسته‌های بزرگ منجمد می‌کنید تا شما را در روزهای تاریک طولانی زمستان نگه دارند.

نه آن قدر دودآلود و مات که اضافه وقت به عنوان استعاره ای از مه دریایی عمل می کند. نه، چیزی که در ذهنم بود یک سوپ روشن، تازه، خنک و پر جنب و جوش بود، سوپی که با خوشحالی ویشی سوازها و گازپاچوهای تابستان را پیش بینی می کرد.

چند تلاش طول کشید می‌توانستم بافت سرد و خامه‌ای سوپ، رنگ پاستلی زنده و طعم شیرین و به سختی ماندگار آن را تصور کنم.

تعقیب این خصوصیات موضوع دیگری بود اما سرانجام رازهای سوپم را یکی یکی باز کردم و اکنون می توانم آنها را با شما در میان بگذارم.

گرفتن سبزه درخشان بهاری نخود سفید یک تجارت ظریف است گرما و اسید طولانی مدت رنگدانه شکننده را از بین می برد از این رو نخودهای قهوه ای زیتونی و لطیف خاطره ناپسند.

بنابراین، قبل از اینکه پروتئین های رنگارنگ شروع به دنچر شدن کنند، می خواهید نخودها را با کمی جوش شیرین (برای قلیایی شدن آب) برای مدت کوتاهی سفید کنید.

سپس آن‌ها را آبکش کرده و در آب یخ شوکه می‌کنید، که رنگ جلوی چشمتان ثابت می‌شود.

  • منابع:
    1. Peas Offering: A Cool Soup in Spring Green
  • تبلیغات: 
    1. تولید بال هواپیما با استفاده از بیسکویت!
    2. چطور از افسردگی رهایی پیدا کنیم
    3. با استفاده از پارچه می توان هوا را تصفیه کرد
    4. احداث پروژه راه آهن در زیر اقیانوس آرام!!