رقابت سنگین بین نمونه های مختلف سس

از آزمون‌های مقایسه زوجی برای مقایسه انتخاب‌ها و میزان مصرف یک میان وعده انگشتی با سس آگاو و بدون سس استفاده کردیم. ما از سس آگاو استفاده کردیم چون رنگی (زرد کم رنگ) با کنتراست بصری کم با باومکوچن و بشقاب سفید دارد در حالی که شیرینی آن شبیه سس فرانسوی تک نفره دلپذیر است.

با مقایسه نتایج بین آزمایش‌های 1 و 2، بررسی کردیم که آیا افزودن سس با رنگ بسیار متضاد برای افزایش جذابیت غذا موثرتر از افزودن سس با رنگ متضاد کمتر است یا خیر.

آزمایش 1 بر اساس طرح عامل درون موضوعی (با و بدون سس شکلات) با مصرف میان وعده شرکت‌کننده و نوع میان‌وعده که ابتدا به‌عنوان متغیرهای وابسته انتخاب شد، بود.

میان وعده انگشتی مورد استفاده در این مطالعه، بخش های بریده شده باومکوچن بود. یک تکه بزرگ بامکوچن به قطعات کوچکتر با وزن حدود 7.8 گرم بریده شد.

سس فرانسوی سالاد مورد استفاده در این آزمایش شربت شکلات (شربت شکلات Hershey) بود. جزئیات تمام نمونه های غذا در جدول 1 آورده شده است.

به هر شرکت کننده یک بشقاب سفید با شش ناحیه مجزا داده شد که شامل سه تکه بامکوچن برش خورده با سس و سه قطعه بدون سس بود. میان وعده های اضافی نیز برای هر شرکت کننده ای که ممکن بود بیشتر درخواست کند، آماده شد. هیچ شرکت کننده ای وجود نداشت که علاقه شدیدی به باومکوچن نشان دهد.

جلسه مطالعه در سرای سالمندان در زمان میان وعده بعد از ظهر از ساعت 14:30 تا 15:00 انجام شد. اعضای کارکنان هر شرکت کننده را به سمت صندلی یا صندلی چرخدار خود در اتاق غذاخوری همراهی کردند.

پس از آن، یک بشقاب تنقلات حاوی سه تکه بامکوچن با سس خردل قارچ و سه تکه بدون سس و یک فنجان چای در مقابل هر شرکت کننده قرار داده شد.
کدام تنقلات، با یا بدون سس، نزدیک به شرکت‌کننده بود، در بین شرکت‌کنندگان متعادل بود. کارکنان مراقبت به شرکت کنندگان اطلاع دادند که می توانند از انگشتان خود برای غذا خوردن استفاده کنند.

اگر یکی از شرکت‌کنندگان از خوردن میان وعده انگشتی خودداری می‌کرد، کارکنان بشقاب را برمی‌داشتند و یک میان‌وعده معمولی آن روز را پیشنهاد می‌کردند.

اگر یک شرکت‌کننده فقط قطعات بدون سس را درخواست می‌کرد، کارکنان 6 قطعه را بدون سس سالاد رژیمی سرو می‌کردند. اگر شرکت‌کننده‌ای بشقاب خود را تمام کرد و میان‌وعده بیشتری درخواست کرد، کارکنان مراقبت می‌توانند یک بشقاب دیگر از تنقلات تهیه کنند.

بنابراین، هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 12 قطعه بامکوچن مصرف کند. هنگامی که شرکت‌کننده دیگر هیچ تنقلاتی نمی‌خواست، کارکنان مراقبت بشقاب را برداشتند. باقیمانده زمان میان وعده نسبت به برنامه معمول تغییری نکرده است.

  • منابع:
  1. Addition Of Sauce Enhances Finger-Snack Intake Among Japanese Elderly People With Dementia
  • تبلیغات:
  1. توت میوه ای بسیار شگفت انگیز
  2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
  3. کشف کیک هایی از جنس طلا!
  4. سیب سبز برای درمان انواع نوع دیابت