تاثیر رنگ مو بر حافظه دانش آموزان

در دبیرستان های سراسر کامبوج به دانش آموزان دستور داده شده است که موهای خود را رنگ نکنند. مقررات ملی آموزش به تمام دبیرستان های دولتی و خصوصی در سراسر کامبوج دستور می دهد که این دستورالعمل را رعایت کنند.

برخی از دانش‌آموزان از این فرمان ناامید شده‌اند و می‌گویند که نمی‌توانستند منتظر بمانند تا به محض فارغ‌التحصیلی موهای خود را رنگ موی لاکچری کنند. آنها رنگ کردن مو را هم به عنوان یک هنر و هم وسیله ای برای بیان خود و سلیقه خود در مد می دانستند.

دانش‌آموز مدرسه بین‌المللی بلتی، اسم سونیسا، 16 ساله، برجسته کردن مو را نوعی ابراز وجود می‌دانست. اگرچه او در حال حاضر محدودیت‌های مدرسه را رعایت می‌کند، اما گفت که مایل است روزی آن را برجسته کند.

«فکر نمی‌کنم رز مشکی در مدارس ممنوع شود. این فقط ظاهر فرد را تغییر می دهد، نه درون خود را. کسانی که موهای خود را هایلایت می کنند همیشه دانش آموزان خوب نیستند و کسانی که این کار را انجام نمی دهند همیشه بد نیستند. اگر به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شد که خود را بیشتر باز کنند، بسیار عالی خواهد بود.»

خانم سونیسا گفت: «فکر می‌کنم این درست است که در لباس بلوچی، بزرگ‌ترها، به‌ویژه والدین و معلمان، نگران این هستند که نوجوانان موهای خود را برجسته کنند، به دلیل ذهنیت منفی و محافظه‌کارانه‌ای که هنوز دارند.»

او افزود: “بیشتر سالمندان فکر می کنند که نوجوانانی که موهای خود را برجسته می کنند، مستعد بدرفتاری هستند و خوش اخلاق نیستند و برای مثال احتمالاً مدرسه را ترک می کنند.”

کائو چانیکا، 18 ساله، دانشجوی سال دوم دانشگاه پاناساسترا، گفت: «رنگ مو واقعاً به دیگران نمی‌گوید که شما چه نوع فردی هستید یا تحصیلاتتان چگونه [پیشرفت] است. این فقط بخشی از نحوه تزئین زندگی خود است.”

روس سوتیوی، 18 ساله، دانشجوی سال دوم انستیتوی زبان های خارجی، گفت که از داشتن همان موهای مشکی به مدت 16 سال ناراضی است و می خواهد موهایش را برای ظاهری جدید اصلاح کند. با این حال، او می‌دانست که اگر موهایش را رب انار کند، بیشتر افراد مسن احتمالاً درباره او قضاوت منفی می‌کنند.

«[آنها] نوجوانان را بر اساس رنگ موهایشان قضاوت می کنند، اما آنها واقعاً نمی فهمند. هر کسی که موهای خود را هایلایت می کند بد نیست. آنها فقط می خواهند باحال به نظر برسند.

«این حق هر فرد است که رنگ موی خود را انتخاب کند. این روی هیچ چیز در مدرسه تأثیر نمی گذارد، پس چرا باید ممنوع شود؟» او پرسید.

  • منابع:
  1. Why Is Hair Dyeing Banned at School?
  • تبلیغات:
  1. نهالی که ویژگی مورفولوژیکی دارد
  2. سیمهای فلزی بهترین منتقل کننده برق
  3. انواع پاستا بسته ای و کربوهیدرات ها
  4. درخت پول در کشور ونزوئلا سوژه رسانه شد!