از درون لوله ها این مواد به آسانی عبور می کنند

لوله ABS (لوله اکریلونیتریل بوتادین استایرن) شکلی از لوله های ترموپلاستیک است که به طور گسترده در کاربردهای تخلیه، زباله، دریچه (DWV) یا مصارف فاضلاب استفاده می شود.

این لوله به صورت دیواره جامد یا ساخت هسته سلولی (فوم) موجود است. اگرچه ABS دارای محدوده دمای عملیاتی گسترده تری نسبت به لوله پلیکا فاضلابی است، اما ABS نسبت به PVC سخت تر است و طبق کد برای کاربردهای تحت فشار استفاده نمی شود.

ABS همچنین در معرض تخریب ناشی از UV و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. دامنه دمایی بیشتر و انعطاف پذیری آن به این معنی است که هنگام استفاده در برنامه های زیرزمینی که ممکن است دماهای سردتر را تجربه کنند، مزایایی را ارائه می دهد.

لوله پلیکا معمولی همچنین دارای یک روکش صاف است که هرگونه جریان اصطکاکی را کاهش می دهد و کاربرد آن را در سیستم های تخلیه و طوفان ایده آل می کند.

لوله های پلاستیکی به طور کلی اکسترود می شوند و به یکی از سه شکل ساخته می شوند. لوله جدار جامد از یک ماده واحد برای تشکیل یک استوانه همگن با دیواره های داخلی و خارجی صاف استفاده می کند.

لوله‌کشی دیواری ساختاری شکل دیواره لوله پلی اتیلن درجه دو را برای ایجاد ویژگی‌های مطلوبی مانند افزایش ظرفیت باربری تغییر می‌دهد که لوله راه راه نمونه‌ای رایج از آن است.

لوله‌های مانع سازه‌های ترکیبی هستند که از مواد پوششی برای افزایش مقاومت لوله در برابر نفوذ استفاده می‌کنند، که برای مثال می‌تواند برای لوله آبی که از خاک آلوده عبور می‌کند مفید باشد.

لوله پلاستیکی مخصوصاً برای جابجایی سیالات خورنده مناسب است و می تواند جایگزین ارزان تری برای فولاد ضد زنگ در کاربردهای خاص باشد.

لوله پلیکا فشار قوی مقاوم در برابر مواد شیمیایی به دلیل توانایی آن در عدم تعامل با سیال مورد استفاده در لوله مانند اسیدها سودمند است.

از آنجایی که لوله پلاستیکی فاقد استحکام فلزی است، نیاز به پشتیبانی در فواصل زمانی بیشتری نسبت به همان لوله فولادی دارد. همچنین بسیار وابسته به دما است: اگر در معرض دمای معمولی در کارخانه‌های صنعتی قرار گیرد، می‌تواند به راحتی نرم و تغییر شکل دهد.

همچنین مستعد آسیب ضربه است و باید در برابر برخورد ناخواسته با لیفتراک یا سایر ماشین آلات جابجایی و حمل مواد محافظت شود.

لوله پلاستیکی تقویت شده با فیبر نیز رایج است. لوله فولادی با روکش پلاستیکی نیز موجود است که استحکام فلز را با مقاومت در برابر خوردگی پلاستیک ترکیب می کند.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
  2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
  3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
  4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟